پرش لینک ها

قانون یک سوم چیست؟

قانون یک سوم ؟

پیری صورت در نتیجه تغییرات پوست و بافت های نرم از پیشانی تا خط فک رخ می دهد. عواملی که بر تغییرات خارجی پوست تأثیر می گذارند عبارتند از :

ژنتیک، نوع پوست، قرار گرفتن در معرض نور خورشید، میمیک صورت و نوسانات وزن می باشد. با گذشت زمان، چربی صورت و پوست نازک می‌شود، جاذبه بافت‌های نرم را از گونه‌ها به سمت چانه می‌کشد. چین و چروک ها عمیق تر و برجسته تر می شوند و نوارهای عمودی عضلانی ممکن است روی گردن ظاهر شوند.

 

 

یک سوم فوقانی

اولین علائم پیری پوست ممکن است در دهه ۲۰ تا ۳۰ سالگی در یک سوم بالایی صورت به شکل خطوط افقی و عمودی ظاهر شود

پوست پلک نازک ترین قسمت از پوست بدن است، به همین دلیل ممکن است در اوایل چین و چروک در آن ناحیه مشاهده شود. عضله فرونتالیس در پیشانی مسئول خطوط افقی است که در طول زمان ایجاد می شود. ماهیچه های کوریگیتور و پروسروس خطوط عمودی بین ابروها را ایجاد می کنند که به آنها “خطوط اخم” گفته می شود.
مواد پیشنهادی برای رسیدگی به این مناطق می تواند : تقویت‌کننده‌های سد پوستی، اسید هیالورونیک حاوی کراس لینک، ویتامین C تثبیت‌شده و مزوهای آبرسان باشد.

یک سوم میانی

با افزایش سن، حجم چربی صورت و تراکم استخوان اسکلتی را از دست می دهیم. رسوبات چربی در یک سوم میانی صورت با نیروی گرانش به سمت پایین جابه‌جا می‌شوند، مخصوصاً برای افرادی که با افزایش سن چهره‌شان لاغرتر می‌شود. این تغییرات می تواند منجر به ایجاد نازولبیال فولد و صاف شدن گونه ها شود.
مواد پیشنهادی برای رسیدگی به این مناطق می تواند: اسکین بوسترهای کلاژن و الاستین، شاه بلوط اسبی، ویتامین E و سایر آنتی‌اکسیدان‌های قوی باشد.

یک سوم تحتانی

تغییرات در یک سوم پایینی صورت ممکن است به صورت عمیق شدن چین های نازولبیال، ایجاد افتادگی در قسمت تحتانی صورت (jowls )، از بین رفتن زاویه بین چانه و گردن و همچنین ایجاد باند های عضلانی گردن شود. از بین رفتن تونیسیته عضلانی و نازک شدن پوست می تواند ظاهری افتاده به چهره بدهد. تحلیل توده استخوانی فک ,اندازه پایین صورت را کاهش می دهد و باعث می شود که پیشانی، بینی و دهان برجسته تر به نظر برسند.
مواد پیشنهادی برای رسیدگی به این مناطق می تواند: نیاسین امید، کافئین، پپتیدهای پالمیتول، عصاره دانه ها و تقویت کننده های آبرسانی پوست باشد.

چشم

پوست دور چشم نازک ترین و ظریف ترین قسمت پوست صورت است و نیاز به یک رویکرد بسیار دقیق دارد. با افزایش سن، پوست پلک خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهد، عضله اوربیکولاریس اوکولی که از پلک ها حمایت می کند ضعیف می شود و چربی های زیرین به سمت جلو مهاجرت می کنند و بیشتر قابل توجه می شوند. این تغییرات به ظاهر پیری چشم‌ها با پوستی شل، پف‌کردگی، چین‌وچروک‌های جانبی یا پنجه کلاغی و تغییر رنگ منجر می شوند.
مواد پیشنهادی برای پوست شکننده اطراف پلک ها می تواند:  اسید هیالورونیک، اسید ال اسکوربیک تثبیت شده، پلی فنول ها، عصاره مخمر، و سایر مواد فعال باشد که به طور هم افزایی برای بازگرداندن کانتور چشم جوان تر عمل می کنند.

یک دیدگاه بگذارید